شناسهٔ خبر: 142685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تعامل مسئولان در احیای اثری تاریخی وبازافرینی؛

بازار سنتی نطنز مسقف شد

بازار نطنز . اصفهان مرحله سوم مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز یکی از مطالبه های چندین ساله مردم در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ حامد موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز گفت: مرحله سوم مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز یکی از مطالبه های چندین ساله مردم در حال اجراست.  

وی افزود: بازآفرینی این بازار به گونه‌ای برنامه ریزی شده که مغازه‌ها و کارگاه‌های سنتی علاوه بر رفع نیاز شهروندان موجب استفاده گردشگران این باغ شهرشد.  

موحدی ادامه داد: مطالعه های  طرح جامع مرمت و احیای بازار تاریخی و هویت بخشی به فضای کالبدی محور اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری حد فاصل مسجد جامع تا میدانگاه بازار سنتی نطنز و محوطه اطراف آن با محوریت و کار تخصصی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی چند سال گذشته انجام شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز افزود: چهار سال پیش  طی تفاهم‌نامه بین  وزارتخانه های  راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری)، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر نطنز، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان  با محوریت فرمانداری  شهرستان، روندمرمت و  بازآفرینی بازار سنتی نطنز در دستورکار ویژه قرار گرفت.  

 موحدی ادامه داد: مسقف شدن بازار سنتی نطنز با  ۱۰ میلیارد ریال هزینه از اعتبارات تخصیصی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در  سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همچنین اعتبارات میراث فرهنگی و منابع داخلی شهرداری نطنز  انجام شد و هم اکنون برای تکمیل و بهره برداری نیازمند  تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.